Ekspert ds. zasobów ludzkich: „Osoby, które nie narzekają i pracują najwięcej, cierpią najbardziej w firmie”

Według eksperta sytuacja ta wynika z faktu, że kierownictwo uważa te osoby za niezawodne. „Jeśli uważasz, że ktoś może sprawić ci kłopoty, nie powierzasz mu pracy”.

Bycie skutecznym, wykonywanie swoich obowiązków i wykazywanie inicjatywy to tylko niektóre z cech, które kierownictwo bierze pod uwagę w odniesieniu do pracowników, zwłaszcza gdy spełniają oni te parametry.

O typach pracowników w firmie opowiedział ekspert ds. zasobów ludzkich Rafael Alonso. Wyjaśnił sytuację osób, które dużo pracują w swoich firmach, nie narzekają i osiągają wyniki.

Według Alonso są to najbardziej pokrzywdzeni ludzie, którzy zarabiają tyle samo, co ci, którzy „nic nie robią, zarabiają tyle samo i nie mają żadnych obowiązków” w firmie. Ekspert przedstawił następujące wyjaśnienie, dlaczego takie sytuacje mają miejsce.

„Z psychologicznego punktu widzenia liderzy postrzegają tych pierwszych jako ludzi, którzy bardzo dużo pracują i są w stanie wykonywać swoją pracę, a co najważniejsze, jako ludzi, którym można zaufać. Jeśli uważasz, że ktoś cię oszuka, nie powierzasz mu pracy”. Scenariusz, który sam uważał za „niesprawiedliwy”.

„Ustanowiłbym granice”

Pracownicy, którzy się starają, dużo pracują i dobrze wykonują swoje zadania, a ponadto są skuteczni w pracy, zdaniem Alonso, „doświadczają znacznie większego stresu niż ludzie, którzy po prostu przychodzą do pracy i wracają do domu”. Następnie udzielił następującej rady dla takich pracowników.

„Jeśli chcesz zachować zdrowie psychiczne, ustaliłbym granice. To znaczy poprosiłbym o wynagrodzenie proporcjonalne do obowiązków, a nawet do ilości pracy. A jeśli się nie zgodzą, niech ktoś inny wykonuje pracę, którą ci powierzają” — stwierdził.

Emily/ author of the article

Uzależniona od optymalizacji i newsów. Wierzę, że każdego dnia można uczynić choć odrobinę lepszym.

Loading...
therest