Według eksperta sytuacja ta wynika z faktu, że kierownictwo uważa te osoby za niezawodne. „Jeśli uważasz, że ktoś może sprawić ci kłopoty, nie powierzasz mu pracy”.
Bycie skutecznym, wykonywanie swoich obowiązków i wykazywanie inicjatywy to tylko niektóre z cech, które kierownictwo bierze pod uwagę w odniesieniu do pracowników, zwłaszcza gdy spełniają oni te parametry.
O typach pracowników w firmie opowiedział ekspert ds. zasobów ludzkich Rafael Alonso. Wyjaśnił sytuację osób, które dużo pracują w swoich firmach, nie narzekają i osiągają wyniki.
Według Alonso są to najbardziej pokrzywdzeni ludzie, którzy zarabiają tyle samo, co ci, którzy „nic nie robią, zarabiają tyle samo i nie mają żadnych obowiązków” w firmie. Ekspert przedstawił następujące wyjaśnienie, dlaczego takie sytuacje mają miejsce.
„Z psychologicznego punktu widzenia liderzy postrzegają tych pierwszych jako ludzi, którzy bardzo dużo pracują i są w stanie wykonywać swoją pracę, a co najważniejsze, jako ludzi, którym można zaufać. Jeśli uważasz, że ktoś cię oszuka, nie powierzasz mu pracy”. Scenariusz, który sam uważał za „niesprawiedliwy”.
„Ustanowiłbym granice”
Pracownicy, którzy się starają, dużo pracują i dobrze wykonują swoje zadania, a ponadto są skuteczni w pracy, zdaniem Alonso, „doświadczają znacznie większego stresu niż ludzie, którzy po prostu przychodzą do pracy i wracają do domu”. Następnie udzielił następującej rady dla takich pracowników.
„Jeśli chcesz zachować zdrowie psychiczne, ustaliłbym granice. To znaczy poprosiłbym o wynagrodzenie proporcjonalne do obowiązków, a nawet do ilości pracy. A jeśli się nie zgodzą, niech ktoś inny wykonuje pracę, którą ci powierzają” — stwierdził.

